رفتن به محتوای اصلی
x
  • کشف شگفت‌انگیز سرنخ‌های ژنتیکی تنظیم فشارخون انسان توسط پژوهشگران دانشگاه

    پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سرنخ‌های ژنتیکی جدیدی از تنظیم فشارخون انسان را منتشر کردند

    این مطالعه بزرگ که در قالب پایان‌نامه دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعریف و به صورت همکاری‌های وسیع بین‌المللی انجام شده است، منجر به گزارش بیش از 2000 عامل ژنتیکی موثر بر فشارخون انسان و نهایتا بهبود چشمگیر مدل‌های پیش‌بینی خطر ژنتیکی در بیماری پرفشاری خون شده و توجه محافل علمی را به خود جلب کرده است.

  • معرفی کتاب "فرزند بیشتر زندگی شادتر"

    کتاب " فرزند بیشتر زندگی شادتر" آثار داشتن فرزند زیاد در خانواده و جامعه و خطرات کاهش جمعیت از نظر قرآن، روایات و پزشکان به قلم اسدالله محمدی نیا؛ انتشارات سبط اکبر

    تمام سختی ها به داشتن فرزند می ارزد، و مادر با نگاهش به فرزند تمام سختی ها را فراموش می نماید و از طرفی ثوابی که خداوند برای مادران درنظر گرفته بی حد و حساب است.

  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال

    متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به افزایش شیوع آبله مرغان در فصل بهار، گفت: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا از تماس، دست دادن و دیده بوسی با بیماران خودداری کنند.

  • معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد؛ توصیه های ایمنی در چهارشنبه سوری

    معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح توصیه های ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری، از هموطنان خواست تا به منظور حفظ جان و سلامتی خود، فرزندان، خانواده، همسایگان و همشهریانشان، به این توصیه ها عمل کنند.

    به گزارش وبدا، توصیه های ایمنی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارشنبه سوری به شرح زیر است؛

    -ظروف تحت فشار گاز مانند پیک نیکی و قوطی های حشره کش و اسپری ها را به خصوص در روزهای آخر سال و چهارشنبه سوری از دسترس کودکان و افراد نابالغ دور نگهداریم.

  • توصیه های تغذیه ای ماه مبارک رمضان: وعده افطار و شام جدا مصرف شود/ تاکید بر مصرف غذای سبک در وعده افطار و شام

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیه های تغذیه ای ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

    دکتر احمد اسماعیل زاده به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، درخصوص رعایت الگوی صحیح تغذیه در این ایام، بیان کرد: توجه به مواد غذایی مصرفی به هنگام سحر و افطار و شام در ماه مبارک رمضان می‌تواند به حفظ یک الگوی صحیح غذایی در این ماه کمک کند .

    وی با تاکید بر مصرف غذای سبک در وعده افطاری، افزود: روزه داران می توانند با مصرف غذای سبک در وعده افطار، شام نیز میل کنند.

  • معرفی کتاب راز رزق/جوانی جمعیت


    🔹عوامل افزایش و کاهش روزی
    رفع نگرانی های فرزند آوری و بررسی قواعدی که رزق و روزی را به زندگی ما سرازیر می کند. بررسی قواعدی که رزق و روزی را به زندگی‌مان سرازیر می‌کند.

  • توصیه های نهمین روز پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم؛
    لبنیات کم چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات در کاهش خطرات ابتلا به پوکی استخوان، گفت: لبنیات کم چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

  • پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم؛ روزانه دو لیوان شیر بنوشید/ مصرف لبنیات بیشتر به خواب بهتر کمک می کند

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم مصرف روزانه دو لیوان شیر تاکید کرد و گفت: مصرف لبنیات بیشتر به خواب بهتر کمک می کند.

  • ✅معرفی کتاب: کتاب چند دانه یاقوت

    در خصوص فرزندخواهی و فرزندآوری در این کتاب به این سوالات در ذهن مخاطبین پاسخ داده می شود:
    ویژگی های تک فرزندان چیست؟ بچه هایی که خواهر و برادر دارند چه خصوصیاتی دارند؟ آیا تک فرزند یا چند فرزند بودن، به خودی خود می تواند مزایا یا معایبی برای فرزند یا فرزندان و والدین داشته باشد؟ والدینی که یک فرزند دارند، چه ویژگی های ممکن است داشته باشند؟
    این کتاب ارزشمند اثر سید عباس ساطوریان است که به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ شده است.
    #جمعیت