رفتن به محتوای اصلی
x

جهش تولید با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست / استفاده از ظرفیت علمی شرکت‌های دانش بنیان جهت رونق و جهش تولید

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز جمعه 6 تیرماه، به همراه جمعی از مسئولان اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، بازدید کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه‌ بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تحقق جهش تولید با روش‌های سنتی امکانپذیر نیست و باید با استفاده ظرفیت علمی شرکت‌های دانش بنیان به سمت شیوه‌ها و فناوری‌های نوین در این حوزه حرکت کرد.
دکتر محمدباقر نوبخت افزود: ظرفیت بزرگی در پارک‌های علمی و فن آوری نهفته است که در دوران تحریم و شرایط کنونی کشور می‌توان به خوبی از آن‌ها بهره برد.
وی همچنین در این بازدید در جریان برخی مشکلات پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت و ادامه داد: برای حل مشکلات زیرساختی و زیربنایی این مجموعه آمادگی داریم.


*از شرکت‌های فناور حوزه سلامت اصفهان حمایت می کنیم

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی از ظرفیت بالایی برخوردار است، قول حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه سلامت اصفهان داد.

دکتر نوبخت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ضرورت پرداختن به شرکت های دانش بنیان، اصل اولیه برای جهش تولید و زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور است.

وی تاکید کرد: در وهله نخست برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و توسعه پارک علم و فناوری سلامت این دانشگاه نیاز به تامین زیرساخت ها و زیربناهای اساسی داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در اصفهان را داد و گفت: طی بازدید، مشکلات این مرکز ارائه شد و باید زیرساخت هایی فراهم کنیم که شرکت ها بتوانند در این پارک مستقر شده و فعالیت های خود را ادامه دهند.  

دکتر نوبخت اظهار کرد: از ریاست دانشگاه می خواهم، مسائل تک تک شرکت ها را ارجاع دهد و قول حمایت از این شرکت های فناور را  می دهم، چراکه ظرفیت خوبی در استان اصفهان در این حوزه وجود دارد و توسعه حوزه سلامت در شرایط تحریم، کشور را یاری خواهد کرد.

گفتنی است پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استقرار بیش از ۴۰ شرکت و مجموعه فن آور در محل پردیس شماره ۲ دانشگاه با هدف تبدیل ایده‌های برتر حوزه‌های مختلف سلامت به محصول ، دی ماه ۹۷ در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار راه اندازی شد.
در پارک علم و فناوری سلامت، ده خوشه فناوری در حوزه‌های فناوری‌های نوین و در زمینه زیست فناوری، مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژی، فناوری مواد جدید نانو، لوازم و تجهیزات پزشکی، دارو و فرآورده‌های دارویی، گیاهان دارویی و طب سنتی، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی، آرایشی و بهداشتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های علوم پزشکی و دامپزشکی فعال است.